2008. október 1., szerda

Semmit ne dobj el!


Ez én vagyok, voltam pár évvel ezelőtt.
Éppen szőnyeget horgolok hulladék függönyanyag(voile) csíkokból az albérleti "lomos"szobában.


Ez pedig később készült kiselejtezett pólókból.
Azért tettem most fel, mert Bruercsinél olvastam, nem tud mit kezdeni a kinőtt farmerekkel.
Semmi ruhaneműt el ne dobjatok, ha másra nem, hát erre biztosan jó!

Ez is organza (voile) maradékból készült.

Az első fotón ezen dolgoztam, gyakorló darab.
És ez pedig az idén nyáron megkezdett szőnyeg pólócsíkokból.
Már nem varrosgatom össze az egyes csíkokat, mint korábban, hanem így toldom össze:


Kis bevágást ejtek a csíkok végein, mint egy gomblyuk.

Átbújtatom az előző csík vágásán az újat.

Aztán az új csík túlsó végét húzom át önmagán.

Elrendezgetem, ezt kell kapnom.
Így néz ki, ha szorosabbra húzom. Horgolhatok tovább.

Ezek a kiselejtezett pólók elejét díszítették valamikor. Alex Anderson tévésorozatában láttam a pólópatchwork quiltek készítését. Vetexből kell kivágni akkora négyzeteket, hogy a minták szépen ráférjenek, majd rávasalni a kifordított póló elejére. Ezután már nem kell tartani attól, hogy nyúlós (volt) az anyag. A kivágott "blokkokat" tetszés szerinti színű és szélességű elválasztó sávokkal varrjuk össze, ezek egységes képpé rendezik majd a sok vegyes mintát. Szokásos módon szendvicsezzük, befejezzük.

9 megjegyzés:

bruercsi írta...

Köszi! :) Jó ötlet ez a pólókkal, rémlik, hogy én is láttam valahol, de nekem valami városos, országos pólók ugranak be( Tudod, amikor elutazol egy országba és akarsz valami vásárfiát és veszel egy pólót az adott ország valami jellegzetes képével, vagy most -ahogy írok róla- ugrik be különböző csapatok emblémáival ugyanez.Szóval ezek előbb utóbb unalmasak lesznek, de azért még emlék, meg kéne őrizni...) Szuper a toldás leírása, egy baj van Úúúútálok horgolni... :( Az az egy kézimunka, ami nem találja hozzám az utat és én se hozzá.

Névtelen írta...

Ez nagyon király!!Tök jó ötlet és a végeredmény pedig csodás!!Milyen jó annak aki tud is horgolni,mert én sajna nem.:O(Lehet meg kellene tanulni??
Gratula hozzá!!!

Lilang írta...

Régen mama, anyu és én is gyártottunk hasonló rongy szőnyegeket, de nem horgoltuk hanem csomóztuk őket.
Ami a poén, hogy mama csinált tejes zacsiból is lábtörlőt :D

Princi írta...

Jaj, Bruercsi, ne csináld már! Ehhez jóóó naaagy tű kell, nem szöszmötölős csipkehorgolás! Olyan jól lehet vele haladni igazán, több idő a pólók (vagy bármi egyéb textilféle) csíkokra vagdosása. De hármas fonatokból is lehet összevarrni.

Princi írta...

Foltosvirág! Nem olyan nagy ügy a horgolás, ha kötni tudsz, ezt sem nehezebb megtanulni és elég a legkönnyebb "rövidpálcákat" tudni, én is csak ennyit tudok szinte.

Princi írta...

Lilang! A tejeszacsi ismerős, gyerekkoromban nagy divat volt szatyrokat is horgolni belőle. Képzeld, pár éve én is kipróbáltam csak úgy nosztalgiából. Aztán kidobtam, gondoltam lehet hogy röhejesnek tartanák, ha ilyen lábtörlőm lenne. Az én nagyim is csinált csomózott képeket, nagyon szerettem nézni, ahogy készül. Végülis a póló anyaga is jó hozzá, nem foszlik.

Lilang írta...

Szerintem nem röhögtek volna ki ha tejes zacsiból van a lábtörlőd...
De hogy nem lopta volna el senki az tuti :D
A póló anyag tényleg jó.
Mi lesz az elejükből?

Princi írta...

Majd valamikor egy takaró, az mindig kell itthon, a gyerkőcök szeretik nyúzni-húzni-belegabalyodni én meg hajtogathatom össze rendületlenül, irgumburgum!

Csigi írta...

Nagyon tetszik ez a pólós megoldás. A férjem a munkája révén világkörüli útjáról mindenhonnan gyűjtött pólókat, de "kinőtte" őket, és a keresztfiának ajándékozta. De jól fel tudnám most használni!!! :(
A szőnyegeid is nagyon tetszenek, de én csak horkolni tudok :)

Látogatóim (2008.08.27-től)

Képtáram / GALLERY (my creations)

Képtáram / GALLERY (my creations)
Kellemes nézelődést!